Il Sogno di un Uomo Ridicolo

a story by Fyodor Dostoyevsky

“The Dream of a Ridiculous Man”

Ancient Theatre, Sunday 9th August 2020 @9.30

 

A play with: Gabriele Lavia

Gabriele Lavia

Direction: Gabriele Lavia

 

The Fondazione Taormina Arte presents a short story by the Russian writer Fyodor Dostoyevsky with the direction and interpretation of the great Gabriele Lavia, one of the most important figures on the Italian stage scene.

Gabriele Lavia becomes an actor and plays this deep and passionate reflection on the conditions of the human being.

“The Dream of a Ridiculous Man” is a short story by Fyodor Dostoyevsky written in 1877. It chronicles the experiences of a man who decides that there is nothing of any value in the world. Slipping into nihilism with “terrible anguish”, he is determined to commit suicide. However, after a chance encounter with a young girl, he begins an inner journey that re-instills a love for his fellow man.

 

 

COMUNICATO STAMPA – ITALIAN PRESS  RELEASE

 

TICKETS on boxol.it
Cavea, numbered seats: € 20,00

 

 

ITA – Description

Gabriele Lavia diventa attore ed interpreta Il sogno di un uomo ridicolo di Fedor Dostoevskij. La pièce teatrale offre una riflessione profonda e appassionata sulla condizione dell’essere umano. Il monologo rappresenta un mondo che si è condannato alla sofferenza, auto-recluso, serrato e costretto in una metaforica camicia di forza, condizione e impedimento di ogni buona azione. Gabriele Lavia in più momenti della sua carriera si è confrontato con questo testo:
“La prima volta lo lessi a degli amici a 18 anni e ancora non ero un attore”, ricorda, “oggi è passata una vita e Il sogno è quasi un’ossessione. Ho scelto di rimetterlo in scena per riaffermare con forza come l’indifferenza, la corruzione e la degenerazione non possano essere le condizioni di vita della nostra società”.

 

 

 

MORE INFO
Fondazione Taormina Arte > www.taoarte.it – info@taormina-arte.com – T. 0039 391 746 2146

 

 

WHERE TO STAY

Hotel La Pensione Svizzera (reopening in 2021) – Hotel Villa Schuler – Hotel Villa Ducale – Hotel Villa Carlotta